<$BlogRSDUrl$>



online-->

همین‌جوری 


"...در مجموع ما ایرانی ها علاقه چندانی به روبرو شدن با حقایق که به هر دلیلی مطابق میل و سلیقه مان نباشد نداریم..."
صفحه 39
"...اگر حکومت مردمی به معنی حکومت درد آشنای مردم باشد گمان می‌کنم ایران تا به حال کمتر چنین حکومت مردمی به خود دیده؛ تا آنجا که من می‌شناسم این ها هیچ کدام نه از شاهزاده های آن چنانی اند و نه وابسته به فلان ایل و خانواده اسم و رسم دار. تا پریروز یکی از این‌ها معلم بود و دیگری کاسب و نجار و یا آن دیگری یک روضه‌خوان بسیار معمولی . این ها را که از ژنو و پاریس و حلب نیاورده‌اند؛ همین هم‌وطنهای خودمان هستند..."
صفحه 17
"...تا دلتان بخواهد گفته‌ها و نوشته‌ها مملو است از (ملت بزرگ) یا ملت نجیب و ملت متحمل، و ملت صبور، و در مواقع استیلای بیگانه ملت میهمان‌نواز هوشمند زیرک، ملت تحت استعمار... این وسط نقش خودمان چی؟..."
صفحه 14
و ...
دارم کتاب جامعه شناسی خودمانی اثر حسن نراقی رو میخونم.
من جای معلمها و مدیر های مدرسه بودم مجبور میکردم همه بچه ها چند تا از این کتاب ها رو بگیرند بخونند و تحلیل کنند؛ شاید بعد از یه نسل یکم اوضاعمون عوض بشه.
**********

تقاطع جمهوری- حافظ (شاه و کالج سابق به گمانم)