<$BlogRSDUrl$>



online-->

برخورد از نوع ایرانی2 


بازار قایم-تجریش
راه پله ها
دستم رو گرفتم روی دیوار و دارم ازپله ها میرم پایین. یه پسر حدودهای بیست ساله با دوستاش از پله ها بالا میاد .صاف داره میاد تو شکم من. یه نگاهی به شکم قلنبه من میندازه یه پوزخند به دوستاش میزنه و همونجوری سر راه من می ایسته. یکم نگاهش میکنم بلکه از رو بره و راه بده من برم پایین.
فایده نداره. انگار با دوستاش شرط کرده من رو از رو ببره.
یه زمانی بود تو ایران که یادش به خیر. اون موقع ها آقایون به خانومها احترام میذاشتند. یا اگه یه زن حامله یا بچه به بغل رو که میدیدند بهش راه و جا میدادند تا کارش زودتر انجام بشه.
مغازه روسری فروشی
چند تا روسری از پشت مغازه انتخاب میکنم و میرم تو. چند تا دختر دیگه هم تو مغازه هستند. با وجود اینکه نه امل هستم نه دهاتی و خیلی هم به سر و وضعم اهمیت میدم، اما از دیدن آرایش صورت و مو و تیپ لباسی این دخترها تا کلی وقت هاج و واج میمونم. مامانم برای اینکه خیلی ندیدبدید بازی در نیارم بهم میگه این مدل های جدیده.
فکر کنم این دختر ها غیر از مجری های کانالهای ماهواره و آرایش مو و صورتی که تبلیغ میکنند هیچ الگوی دیگه ای ندارند و اصلن به عمرشون یه آدم شیکپوش ندیدند. یه جورایی از تیپ دخترهایی که شبها دم بار میایستند جلفتر و زننده تره.
فروشنده ها چند تا پسر هستند که قیافه هاشون از دختر ها زننده تره.
به خودم میگم اینها مهم نیست به خودشون مربوطه.
هر چقدر سعی میکنم از فروشنده ها بخوام بهم روسری هایی رو که انتخاب کردم بدند فایده نداره. شش دانگ حواس پسرها به دخترهاست و اونها هم از فرصت استفاده میکنند و تا میتونند یه خودی نشون میدند.
چون نه حوصله دیدن این منظره ها رو دارم نه از رفتار فروشنده با مشتری خوشم اومده، تا آخر سفر از خرید کردن روسری منصرف میشم.
چیزی به نام رفتار با مشتری اصلن تعریف نشده است.
باز هم راه پله ها
توی پاگرد دو تا دختر از همون مدلهایی که تو مغازه بودند همدیگه رو نمیبینند و با سرعتی که میپیچند کله هاشون محکم میخوره به هم.
از نظر من هیچ کدوم مقصر نیستند و کاملن اتفاقی بوده.
دختر اولی: بی شعور جلوت رو نگاه کن
دختر دومی با نگاه غضبناک به اون یکی و رو به دوستاش: احمق بی شعور سرش رو عین خر انداخته پایین طلبکار هم هست.
از کنار هم رد میشند والا همینجور بی شعوره که به هم حواله میکردند.

در حاشیه1: میدونم شاید به نظر خیلی ها این رفتار ها دیگه عادی شده باشه. اما از نظر من مشت نمونه خرواره.
در حاشیه2: انگار فلیکر تو ایران فیلتره. دوستان ایرانی اگه عکسها رو نمیبینید یه خبری بهم بدید.
در حاشیه بی ربط: پاپ هم که برامون دعا کرده جنگ نشه. بلکه خدا دعای این مردش رو بشنوه و نذاره جنگ بشه و الا امیدی به سیاستمدارهای خودمون و آمریکایی که نیست.


میدان تجریش