<$BlogRSDUrl$>



online-->

حجاب...

یه مسلمون بنگلادشی اینجا هست که ما گاه گاهی این طرف و اونطرف میبینیمش. یه آقاییه که تو دانشگاه ما تا پست داک ش رو تو بیو تکنولوژی گرفته و الان تو یه شرکت آمریکایی کار میکنه.(بدست آوردن اطلاعات افراد تو ژاپن از هر کاری راحتتره!!!)
این آقا قیافه و مدل لباس پوشیدنش عین بن لادنه.باورتون نمیشه چقدر این دو موجود شبیه هم هستند.همون مدل ریش همون نگاه همون لباس بلند بد رنگ.برای همین هم با وجود سی وی خوبی که داشته سر استخدام شدنش خیلی اذیتش کردند.
زنش بعد از ده سالی که اینجا هستند کلی خلاف شده وتازه روبنده اش رو دیگه نمیندازه اما یه روسری سرش میکنه که تا دم پاهاشه و فقط چشماش بیرونه.
بعضی وقتها تو فروشگاهی که همیشه ازش خرید میکنیم میبینیمشون. از همه خارجی ها بیشتر جلب توجه میکنند .یه بار شوشو میگفت فکر میکنی زن این بابا هیچ وقت میتونه از این پوششی که برای خودش درست کرده در بیاد . اصلن این آدم چه فکری میکنه که اینجوری خودش رو پوشونده.فکر میکنه برای کسی مهم هست که به مو یا صورت این نگاه کنه.
من میگم اینها براشون بی حجاب شدن همونقدر عجیبه و معذب کننده است که اگه ما یه روزی بخواهیم لخت وسط جمع بریم، حتی اگه همه اون جمع لخت باشند.ولی شوشو میگه این آدما زیاد خودشون رو جدی گرفتند و اصلا به موقعیتی که هستند فکر نمیکنند.وسط دنیایی که این همه سوپر مدل و هنرپیشه و دخترهای رنگ و وارنگ هست دیگه حجاب نداشتن اصلا اهمیتی نداره. تازه اگه یه لباس ساده بپوشه که کمتر از این تیپش جلب توجه میکنه.
من هم میگم تو نمیدونی تو مغز ما زنهای مسلمون چه چیزهایی فرو کردند برای اینکه حجابمون رو حفظ کنیم. این خانومه هم فکر میکنه مارهای جهنم منتظرش هستند تا مرد غریبه یه تار موشو ببینه ولی در عوضش اگه تو این دنیا این وضعیت رو تو گرما و سرما تحمل کنه نعمتهای خوبی در انتظارش هست.
من همیشه فکر میکنم آدمها نمیتونند یا خیلی سخت میتونند اصول اولیه اعتقاداتشون رو در شرایط مختلف عوض کنند.خیلی طرف باید تحت شرایط خاصی قرار بگیره تا باورهاش عوض بشه.اما چطور حفظ حجاب تبدیل به این اصول میشه رو نمیفهمم.

پ.ن:الان که دوباره متنم رو خوندم به نظرم اومد یکم میشه ازش برداشت منفی کرد.حفظ حجاب برای من ارزش منفی محسوب نمیشه همون جور که نداشتنش.اما برای من در قید و بند بودن بیش از حد برای یه شکل خاص از لباس قابل درک نیست.همونقدر که نمیفهمم چرا بعضی از هندی ها تو هر شرایط و هر مملکتی که زندگی میکنند ساری میپوشند.با وجود دست و پا گیر بودنش.