<$BlogRSDUrl$>



online-->

ژاپن مرکز دنیا...
تو همه کتابها و وبسایتهای ژاپنی که من دیدم اطلسی که استفاده میکنند با اونی که ما تا حالا دیدیم فرق داره.برای نمونه این دو تا رو ببینید.
نقشه ای که ما از دنیا تو ذهنمون هست و اطلسی که شاید بیشتر دنیا ازش استفاده میکنند:

اطلسی که ژاپنی ها استفاده میکنند:

خیلی راحت اطلسی که ژاپنی ها استفاده میکنند با جهت واقعی همخونی نداره.یعنی قاره آمریکا که باید غرب قرار بگیره ،یعنی سمت چپ ،اومده سمت راست قرار گرفته.البته اگه به عرض جغرافیایی که معمولا بالای اطلس ها هست نگاه کنیم میشه فهمید که قاره آمریکا تو نیمکره غربیه.اما از نظر ذهنی وتقسیم بندی های واقعی این شکل اشکال داره.

من وقتی به اطلس ژاپنی ها نگاه میکنم سرگیجه میگیرم انگار جهتها رو گم کردم.

چند تا علت فکر میکنم برای تعمد ژاپنی ها از استفاده از این اطلس وجود داره.

اول اینکه اینجوری ژاپن مرکز دنیا قرار میگیره(به تصویر دوم نگاه کنید) و خب طبیعیه که ژاپنی ها اینجوری احساس بهتری نسبت به کشورشون دارند تا وقتی به اطلسهای معمولی نگاه میکنند که ژاپن ته دنیا قرار گرفته و از همه جا دوره.

دیگه اینکه با این اطلس فاصله آمریکا (کشور) از ژاپن کوتاه تربه نظر میاد تا با اولی .چون این ژاپنی ها بدجوری متاثر از آمریکا هستند و اینجوری خودشون رو بیشتر به آمریکا نزدیک میبینند.البته که فاصله هوایی یا دریایی آمریکا تا ژاپن از روی اقیانوس آرام طی میشه اما اون برای کوتاه شدن راهه والا با اون چیزی که ما از جغرافی یاد گرفتیم ژاپن شرق دور و آمریکا غربترین مکان به حساب میاد.

*********

این بلاگرولینگ که خراب شده مثل این میمونه که pauseرو زده باشند.من احساس میکنم فیلم تو یه صحنه متوقف شده!!!.