<$BlogRSDUrl$>



online-->

...
میگند اگه مغز فعالیت پیچیده فکری داشته باشه احتمال ابتلا به آلزایمر کم میشه! من دیشب کلی به مغزم فشار آوردم تا بتونم معنی همه کلمه ها و جمله های نامه جدید سروش رو بفهمم و کلی امیدوارم شدم شاید یکم به آلزایمر نگرفتنم کمک کرده باشه.چه میکنه این جناب سروش.هر نامه و مقاله اش عین یک کتاب درس میمونه.
من همیشه به نیروی برتر یا همون خدای خودمون اعتقاد داشتم و دارم و هر چی بیشتر زندگی میکنم ایمانم بیشتر میشه.بارها شک کردم .خیلی وقتها هم دلسرد شدم از بودن نیروی عظیمتر. اماهر چی بیشتر زندگی کردم به بودن خدا بیشتر ایمان آوردم.از عهده ام خارجه که خداو ایمانمو بهش با جملات تعریف کنم.یه چیزی متفاوت با هر فلسفه ای یه که تا حالا شناختم.شاید هم با همه فلسفه های الهی بشه تعریفش کرد اما من بلد نیستم.
ولی همیشه به عنوان مسلمان زاده یا شیعه زاده (هنوز نمیدونم چقدر مسلمون یا شیعه هستم) دوست داشتم بیشتر در مورد این مباحث بدونم.زیاد کتاب و مطلب خوندم اما هیچ منطقی ،چه موافق چه مخالف با باورهای تعلیمی، رو به اندازه استدلاهای سروش محکم و قاطع و معقول ندیدم.
خوشم میاد از این تفکر روشنفکری دینی جناب سروش.
**********
چه خبر خوبی یعنی واقعا تصمیم دارند آزادشون کنند؟کسی میدونه چرا فعالیت سیاسی تو دانشگاه های ژاپن ممنوعه؟
**********
این و این عکسها رو دیدید . واقعا چی کار میشه کرد غیر ازافسوس خوردن؟
کی میتونه روی خوش زندگی رو به اینها و خونواده هاشون یا بقیه بازمونده های جنگ ، دوباره نشون بده؟
لعنت به صدام که جنگ رو شروع کرد و نفرین به همه کسایی که به هر دلیلی جنگ رو ادامه دادند وقتی میشد تمومش کنند.
*********
تصمیم دارم بعضی وقتها که در هم و بر هم مینویسم تیتر برای نوشته هام نزنم. اشکالی که نداره؟