<$BlogRSDUrl$>



online-->

کتابخوانی در ژاپن...
یکی از بهترین شانس هایی که وقتی وبلاگ خون باشی برات وجود داره اینه که میتونی نظرات افراد معمولی مثل خودت رو در مورد کتاب ،فیلم ،موسیقی یا تاتر بدونی.منظورم از آدمهای معمولی کسانی هست که مثل خودم منتقد یا کارشناس مسایل ادبی یا فرهنگی نیستند و دیدشون فقط دید مصرف کننده است.
وقتی ایران بودم مثل خیلی های دیگه هر وقت کتابهای خوندنیم تموم میشد یه سر میرفتم انقلاب یا شهر کتاب برج آرین(یادش بخیر دلم برای این یکی هم تنگ شده بود و نمیدونستم)، و با یه چرخ زدن میتونستم هر کتابی رو که برام جالب میومد بخرم.اما از وقتی اومدم اینجا چون از بازار کتاب ایران دورم بهترین منبع برای پیدا کردن کتاب ،خوندن وبلاگهای ایرانی ها و بعضی وقتها هم بخش فرهنگ وهنر سایت بی بی سی فارسیه.
حالا اینا رو نوشتم که بگم نوشته یا نقدهای کسانی که تو ایران هستند خیلی برام مفید بوده.
زحمت خرید و پستش هم که هیمشه گردن مامان خوبمه.
این مدت انقدر کتاب اینجا جمع کردیم که من موندم وقتی بخواهیم از اینجا بریم باهاشون چی کار کنم.نه دلم میاد بریزمشون دور.گذشته از این که کلی پول خرید و پست بالاشون رفته ، کلا من دلم نمیاد کتاب رو دور بریزم (از روی درختی که این کتاب ازش درست شده و روی نویسنده اش خجالت میکشم!!!!).همین که اگه بخوام با خودم ببرمشون بیشتر از پول کتاب باید هزینه کنم.هیچ ایرانی هم دور و برمون نیست که بدیمشون بهش .حالا تا اون موقع باید یه فکری بکنم.
اصلا اومدم از کتابهایی که تازگی ها خوندم بنویسم ، انقدر تو مقدمه روده درازی کردم که خودش شد یه پست.حالا تو نوشته های بعدیم ازشون مینویسم.البته هنوز حرفهام مونده ها.
**********
من دلم دل وجیگر با نون تافتون و نارنج میخواد.الان دوسال مثل دیوونه ها هوس کردم برم یه جگرکی و یه دل سیر بخورم.چی کار کنم؟
**********
چند تا فیلم پیشنهادی...
Monster(هیولا).
برای این فیلم دو سال پیش چارلیز ترون جایزه بهترین بازیگر زن رو گرفت که واقعا حقش بود.بعد از دیدن فیلم نفس آدم بند میاد .فیلم بر اساس داستان واقعیه و خیلی خوب زوال خلق و خوی انسانی در اثر اتفاقاتی که برای یه نفر ممکنه پیش بیاد رو نشون میده.با دیدن این فیلم بیشتر مطمین شدم که مجازات اعدام برای هیچ انسانی جایز نیست چون امکان نداره کسی بدون دلیل به انحراف کشیده بشه.
امیدوارم تلویزیون ایران به صورت ناقص و تحریف شده نشونش نده.اگر هم داد بهتره که همون نسخه سانسور نشده و به زبان اصلیش رو ببینید.

فقط من دلم سوخت چارلیز ترون به اون خوشگلی و خوش هیکلی رو انقدر زشت و بد قواره کرده بودنش.

یه فیلم دیگه هم که دیدم و خیلی خوشم اومد The day after tomorrow بود .
بعد از مدتها از ساخت فیلمهایی که در مورد پایان حیات در زمین ساخته میشه ،این اولین فیلمی بود که مبنای علمی داشت .اگه قبول داشته باشید رویه گرم شدن زمین خیلی جدی و مشکلساز داره میشه،فیلم خیلی هولناک نشون میده چه بلایی ممکنه در آخر سرمون بیاد.

این یکی رو اگه تلویزیون ایران نشون داد ببینید چون چیزی برای سانسور کردن نداره و احتمالا بدون تحریف نشونش میدند.

کلی هم فیلمهایی دیدم که فقط به درد سرگرمی میخورند.مثلBridged jones diary.Oceans 12.

خواهش میکنم اگه این فیلم ها رو دیدید تو ذوق من نزنید و نگید این چرا از مرحله عقبه.اینجا سینما رفتن خیلی گرونه و ما مجبوریم همه فیلمها رو وقتی تو ویدیو کلوپ ها میاد ببینیم اینه که بعضی وقتها یکم تاخیر فاز داریم .

**********

خدا نکنه من رو دنده حرف زدن باشم والا ول کن نیستم.پست امروز هم نمونه اش!!!!!