<$BlogRSDUrl$>



online-->

مصاحبه بهزاد نبوی و مقاله شیرین عبادی...
این مصاحبه رو خوندید؟بهزاد نبوی از چهره های شناخته شده اصلاح طلبهاست.من به عنوان کسی که دو بار به خاتمی رای دادم و یکبار هم تو انتخابات مجلس ششم به اصلاح طلبها از جمله ایشون، ادعا دارم که این جوابهای نبوی من رو قانع نکرد.
با دقت که نگاه کنی میفهمید چرا مردم امیدشون رو به این گروه از دست دادند.اگر قرار بود معین رییس جمهور بشه و با همین شیوه فکری بخواد کاری کنه معلومه که باز هم اوضاع تغییری نمیکرد.
یک نمونه رو بخونید :
"امامصدق همواره موانعي را که بر سر راهش قرار مي گرفت به طور مستقيم با مردم در جريان مي گذاشت، در حالیکه اصلاح طلبان اين طور نبودند. هرگز به طور شفاف موانع را اعلام نکردند.
يکي از برچسب هايي که به ما زده مي شود، اصلاح طلب حکومتي است که اصلا لفظ غلطي است.اصلاح طلب در همه جاي دنيا حکومتي است. چون اصلاح طلب مي خواهد نظامي را اصلاح کند. اين اصلاح از درون است. اصلاح از بيرون يعني دگرگوني. با اين برچسب اصلاح طلبان نمي توانند حرکتي کنند که اصل حکومت و نظام را بفرستند روي هوا. رييس جمهور زماني مي تواند جلوي کاري را بگيرد که مي گيرد. اگر نتواند و هر روز بيايد در صدا و سيما اعلام کند اين نهاد، اين دستگاه اين کار را انجام داده که چيزي از نظام باقي نمي ماند."
درسته که رییس جمهور فعلی خیلی با نیازهای اکثر جامعه فاصله داره و درسته که به قول یک سری دوستان خاتمی و احمدی نژاد خیلی با هم فرق دارند.اما وقتی توقعی که از خاتمی و اطلاح طلبها میرفت ( با توجه به ادعاهای خودشون) برآورده نشد و تازه علتهایی هم که برای عدم موفقیتشون میارند اینهایی باشه که تو این مصاحبه گفته شده، باید به مردم حق داد که دیگه نتونند به این گروه اعتماد کنند.
*********
از روز نوشتم گقتم یه گریزی بزنم به مقاله شیرین عبادی.نمیدونم کسانی که تو خارج از ایران زندگی میکنند چقدر این موضوع رو درک کردند یا باهاش برخورد داشتند.شاید تو کشورهایی که مهاجر پذیرند مثل کانادا از این برخورد ها ندیده باشید اما ماهایی که به تو کشورهای نظیر ژاپن به صورت مهمان زندگی میکنیم زیاد پیش میاد که باید برای کسانی که برخورد داریم از خودمون و مسلمون بودنمون و اینکه ما تروریست نیستیم توضیح بدیم. و این اصلن احساس خوبی به آدم نمیده که هر کاری که بخواهی بکنی و با هر کسی که روبرو میشی یه قضاوت از پیش تعیین شده در موردت وجود داره و تو باید خودت رو ثابت کنی.
*منبع مصاحبه و مقاله روز