<$BlogRSDUrl$>



online-->

قد ما...
شوشو میگفت دکتر معین جایی نوشته که وقتی میبینم متوسط قد ایرانی ها در حال کوتاه شدن هست افسوس میخورم.امروز سر کلاس یه لحظه مات قد و بالای بچه های ژاپنی شدم که اکثرشون یا هم قد من بودن یا یکم کوتاهتر .شاگردان کلاس پنجم ابتدایی.یادم اومد به زمانی که تو ایران معلم دبیرستان بودم تو یکی از محله های فقیر نشین تهران.اونجا اکثر بچه های کلاس سوم دبیرستان از من کوتاه تر بودن.دلم میسوزه وقتی این همه تفاوت رو میبینم.درک این همه بدبختی برای ما خارج نشین ها( که تو هر شرایطی دوستان نوازشمون میکنن!!!)خیلی عذاب آورتره.آدم تا وقتی توی ایرانه چون خیلی چیزها رو ندیده و فقط در موردش شنیده فقط دچار حسرت میشه .اما وقتی میایی و میبینی که فاصله ما با دنیا چقدر زیاده افسوس و حسرت و بیچارگی میاد سراغت.
دیگه خسته شدم از بس که از مردم و کشورم بی خودی تعریف میکنم برای حفظ ظاهر .شما بگید جای تعریف کردن هم داریم؟