<$BlogRSDUrl$>



online-->

جنگ.ایران.جامعه...ا
تیلا تو این مطلبش در مورد انتخابات و جنگ نوشته که من هم نظرم رو براش نوشتم.چون دلم میخواد بیشتراز این موضوع بنویسم فکر کردم بد نیست کامنتی که برای تیلا گذاشتم اینجا هم بذارم
تیلا جان به هیچ عنوان با جنگ موافق نیستم .شاید تو چون در دوران جنگ ایران نبودی تصویر واضحی از جنگ نداری اما به نه نظر من هیچ کس حتی برای آوردن بهشت موعود حق جنگ با کشور دیگری رو نداره.حتی اگه یک نفر بیگناه کشته بشه این جنگ ارزشش رو نداره برای من تک تک انسانها مهمند .مطمین باش که مردم عراق اگر خودشون استبدادگرا نبودند صدامی بوجود نمیومد.درمورد ایران هم من به عنوان یک ایرانی دوست دارم مردمم روزی با دست خوشون ایران آباد و آزادی رو بسازن.برای ایران روی کارآمدن یه حکومت دینی لازم بود والا ما باید همچنان اسیر مذهب گرایی مردم میموندیم
....
من نمیدونستم که این اتفاقات تلخ در جریان جنگ برات افتاده اگر هم گفتم که تو زمان جنگ ایران نبودی منظورم این بود که شاید از لحظه های وحشت تصویر عینی نداری که از جنگ حرف میزنی عزیزم فکر میکنی باعث لطمه ای که در جنگ به تو رسیده مسببش کی بوده ؟صدام؟خمینی؟یا مردمی که از فرهنگشون صدام و خمینی ظهور کردن؟ .تیلا جون من هم نمیخوام تا ابد به خاطر اشتباهی که مردم ایران کردن اونها رو سرزنش کنم .و بگم که حقشونه .من هم از همین مردم هستم ولی باید قبول کنیم که فرهنگی که انقلاب رو از مسیرش به اسلامی و مذهبی شدن ختم کرد فرهنگی هست که خمینی و امثالش رو تربیت میکنه.این تقصیر مردم نیست این یه واقعیت از جامعه ایرانه که باید تغییر کنه و من مطمینم راه تغییرش با آمدن آمریکا نیست. من هم مثل تو اول از هر چیز خودم رو انسان میدونم و بعد ایرانی و برام مردم هیچ جای دنیا فرقی ندارن و حقشون هست که با دموکراسی زندگی بکنند اما باید آمادگی پذیرش زندگی دموکرات رو داشته باشند.جنگ آمریکا فقط باعث بیزاری از آمریکا مثل بیزاری تاریخی مردم از انگلیس میشه و مطمین باش با شناختی که من در حد خودم از جامعه ایران دارم باز مردم از شر آمریکا به مذهب و همین ملا ها برمیگردن.
نمیدونم چند درصد مردم ایران مثل من فکر میکنن .شاید نظرم تو این مورد خیلی هم کامل نباشه یا با تغییر زمان نظرم عوض بشه اما تا جایی که من سرم میشه دلیل شرایط فعلی ایران چیزی جز فرهنگ غلطی که اصرار به تکرارش هم داریم نیست.اگه دایره دیدمون رو از آدمهای دور و برمون بزرگتر کنیم میبینیم هنوز بیشتر مردم ایران با همه بلاهایی که سرشون اومده تحت تاثیر تفکر استبدادگرا هستن .درسته که به شاه و آخوند بد و بیراه میگن اما هر کدوم اگه دستشون برسه تو رابطه با هر کسی که به شکلی زیر دستشون به حساب میاد زور میگن میخواد زن یا بچه یا کارمند یا هر کس دیگه ای باشه.به مردم ایران اگه رو بدی میشن همون کسایی که چون میتونن سر رییس جهورشون دادمیزنن و از توهین دریغ نمیکنن اما اگه یه نفر با قدرتتر باشه سرهم جلوش خم میکنن.ااینا واقعیت جامعه ماست که باید عوض بشه و باید بفهمیم نه حق داریم به کسی زور بگیم نه کسی حق داره به هیچ دلیلی بهمون زور بگه و هر کس مالک زندگیه خودشه.